Anna Rosa Jansà. PAPERERIA NEKI

Anna Rosa Jansà, Gestora i botiguera de Papereria NEKI

Papereria NEKI va néixer fa uns 13 anys, però jo hi estic al front des de fa gairebé 3 anys. Vaig començar aquesta aventura el 4 de novembre del 2013. Majoritàriament és papereria però, per a la canalla, és més coneguda com la botiga de les llaminadures. A part de papereria i llaminadures també hi trobaràs, loteria, regals, gelats i molt bon ambient. Les portes estan obertes a tot tipus de públic.

Com et defineixes?
Emprenedora a la força però satisfeta d’on he arribat i amb ganes de fer més. Seriosa però de bon tracte i molt treballadora.

Quan va començar la teva aventura professional?
La major part de la meva vida laboral he estat darrera una taula d’oficina, fent feines administratives, fins que un dia van tancar la darrera empresa, on hi vaig treballar durant 26 anys. Va ser llavors, un 4 de novembre del 2013, quan em va sorgir l’oportunitat de establir-me com autònoma i ho vaig fer.

Per què vas escollir aquest tipus de negoci/professió?
Jo no la vaig escollir, va ser ella la que em va trobar. Després de quedar-me sense feina vaig fer un curs d’emprenedoria per veure com funcionava aquest món, desconegut per a mi, ja que sempre havia estat una assalariada i, casualment, em vaig assabentar de que es traspassava una papereria. Se’m presentava davant meu un bon repte.

Què vols transmetre als teus clients?
M’agradaria que la meva botiga arribés a ser un lloc de referència i proper per als meus clients. Un lloc on, si no troben el que busquen, que sàpiguen que faré els possibles per aconseguir-ho. Què diferencia els teus productes/serveis d’altres? Voldria pensar que la varietat de productes que s’hi poden trobar. Tinc articles de papereria, llaminadures, regals, cromos, Loteria de Catalunya (La Grossa de Nadal, Loto Ràpid, 649,Trio, Super 10, Express), servei de fotocòpies, d’impressió de documents, enviaments de fax, enquadernacions, gelats a l’estiu... i, segurament, alguna cosa més que ara no recordo.

Quin sistema de venda o promoció utilitzes? Botiga física, online, xarxes socials?
Botiga física, instagram i facebook.

El fet de ser dona és un avantatge o un fre per al teu negoci?
Crec que és un avantatge. A la botiga hi ve gent de totes les edats, entre els que hi ha molta canalla, i estic convençuda que les dones tenim més paciència per tractar amb els menuts.

Hi ha alguna cosa que faries diferent si tornessis a començar?
Crec que no, tot i que penso que vendre serveis seria millor que vendre productes perquè, tant sí com no, has de tenir un local on vendre’ls i pagar un lloguer del mateix i, els mesos passen volant.

De quina fita/objectiu estàs més orgullosa?
D’aconseguir la confiança dels qui trepitgen el meu local. El tracte directe amb el client i poder aconsellar-los quan m’ho demanen. Els clients tornen perquè troben el que busquen i també pel bon tracte que reben.

Com et veus professionalment i personalment d’aquí a uns  anys?
La fita és anar ampliant el nombre de clients ja que, amb els quasi tres anys que fa que vaig agafar la botiga, m’he adonat que encara hi ha molta gent de Sant Just que no la coneix. Personalment espero poder mantenir-me de les vendes, aquesta és la fita de tot comerciant, ja que actualment encara justegen una mica els ingressos.

Quin consell donaries a altres dones que encara no s’han decidit a emprendre el seu propi negoci?
Que facin un  estudi de mercat abans d’emprendre res definitiu.

I per últim, què t’aporta pertànyer a una associació com Dona i Empresa?
És una associació molt seriosa i amb les idees molt clares on es pot consultar qualsevol dubte que es tingui. Pertànyer a aquesta associació t’ajuda a fer-te més visible perquè es fan tot un seguit d’accions per poder créixer professional i personalment.